Inspirujte se, jak podpořit přirozené vzdělávání.

Budeme s vámi sdílet hry a nápady jak společně s dětmi objevovat, tvořit a hlavně žasnout venku.


Vytvořte si společný rituál. Denně alespoň na chvilku ven do zeleně + jednou týdně na procházku někam do přírody, vyčistit si hlavu a rozhýbat tělo. Nechte dětem také dostatek prostoru a času pro volnou hru v přírodě nebo na zahradě.


Aktivity, které podporují přirozené učení, vznikají v dílně Učíme se venku za podpory
Nadace Proměny Karla Komárka.
 

?>

1 metr
30.3.2020

Jak jsem vysoký? Kolik je to metrů? 

VÝZVA: Co kolem nás je dlouhé jeden metr? Kolik se vejde decimetrů do metru? Jak dlouhých je deset metrů? Můžeme o tom chvilku diskutovat, hledat a porovnávat naše představy, a pak se rychle vrhnout na skutečné měření v následujícím kroku.

CO BUDEME POTŘEBOVAT: provázek, delší proutek, nůž či zahradnické nůžky, krejčovský či stavební metr (pravítko), chuť objevovat

JAK NA TO: Nejdříve zkusíme odhadnout: kolik je jeden metr? Každý to může ukázat na svém těle nebo ve svém okolí. Pak si každé dítě připraví proutek nebo provázek 1 m dlouhý. Nechme co nejvíc měření a vyrábění na dětech. Hurá, máme svůj vlastní metr, můžeme se vrhnout do měření.

Děti mají několik výzev:

  • vrátit se ke svému odhadu (jak velký je 1 metr) a porovnat, jak se trefily

  • změřit, kde na svém těle mají výšku 1 m

  • rozběhnout se po okolí, hledat a ptát se: Co je přesně 1 m veliké, co je větší a co je menší?

  • pomocí provázku můžeme změřit i obvod např. stromu či stolu

  • pokud máte víc druhů metrů a přístrojů k měření, je skvělé dětem ukázat různé pomůcky a způsoby měření

  • víc proutků či provázků dovoluje tvořit různé cesty, obrazce a labyrinty

  • co dalšího děti s provázkem a proutky vymyslí? Nechte jim dost času na řádění a hraní venku

Další tipy a fotoinspiraci najdete v připojeném souboru, který je ke stažení zcela zdarma.

1 metr