Inspirujte se, jak podpořit přirozené vzdělávání.

Budeme s vámi sdílet hry a nápady jak společně s dětmi objevovat, tvořit a hlavně žasnout venku.


Vytvořte si společný rituál. Denně alespoň na chvilku ven do zeleně + jednou týdně na procházku někam do přírody, vyčistit si hlavu a rozhýbat tělo. Nechte dětem také dostatek prostoru a času pro volnou hru v přírodě nebo na zahradě.


Aktivity, které podporují přirozené učení, vznikají v dílně Učíme se venku za podpory
Nadace Proměny Karla Komárka.
 

?>

Zapisování zlomků
8.5.2020

VÝZVA: Otestujte přírodní učebnu k zapisování zlomků venku a odhalte kouzlo dvanácti přírodnin

CO BUDEME POTŘEBOVAT: křídy (ideálně i barevné), přírodniny

1. ZÁPIS NA ZEMI

Proč zapisovat zlomky jen na papír? Vyzkoušejte si obyčejné příklady z učebnice či pracovního sešitu zapsat křídou na chodník, terasu, dlaždice, schody. Vzniknou vám neobyčejné záhady, které mohou děti řešit samostatně nebo ve skupině. Následně pak samy vymýšlí zadání vám nebo ostatním dětem. Tak hned otestují/aplikují co si před chvílí vyzkoušely.

2. DVANÁCT PŘÍRODNIN

Nechejte děti přinést 12 různých přírodnin. Dvanáct čili tucet je kouzelné číslo, dá se dělit nejen na poloviny, jako tolik používaná desítka, ale i na třetiny, čtvrtiny, a samozřejmě šestiny a dvanáctiny. Potom zadejte dětem, ať určí, jakou část zabírají přírodniny pocházející z živé přírody a jakou ty z neživé přírody; objekty zelené, hnědé nebo bílé; objekty živočišného či rostlinného původu; přírodní či umělé předměty; hezké a škaredé; kulaté a hranaté, …

Můžete si s přírodninami dál hrát, odeberte či přidejte dva nebo čtyři objekty a zkuste to znovu – uvidíte, jak se zlomky budou měnit.

Celou aktivitu včetně tipů a fotoinspirace najdete v připojeném souboru, který je ke stažení zdarma.

 

Zapisování zlomků